MossZone da Ara

Pazartesi, Temmuz 11

İlaç Sektörü Pazarlama Bütçesini Çin'e Taşıyor


İlaç üreticilerinin satışlarını ve pazarlama masraflarını tekrar değerlendirdikleri süreç sonucunda dolarlar başta Asya olmak üzere Çin ve Latin Amerika'ya doğru uçuyor. Örneğin toplantılar ve diğer organizasyonlara yapılan harcama yüzde 5 civarı artarak 13 milyar dolara yükseldi. Cegedim Strategic Data'ya göre Bu Dünya genelinde pazarlamaya ayrılan harcamanın %14'ü anlamına geliyor.

Toplantı ve organizasyonlar, harcamanın %19'una sahip olan Çin'de en yüksek düzeyde, onu %18 ile Latin Amerika takip ediyor. Japonya ise %14 düzeyinde. Amerika'daki harcama %17'ye gerilemişken, Avrupa ise %7'lik çöküşüyle yüzleşiyor. Bu trend özellikle bu bölgelerdeki endüstri yoğunluğu göz önüne alındığında bir hayli şaşırtıcı.


Satış takımları ve diğer pazarlama kanallarına yapılan masraflar global anlamda geçen seneye nazaran sadece %1.5 artışla 91 milyar dolara yükseldi. Çin, Japonya ve Latin Amerika'daki büyüme; satışlardaki azalma ve Amerika-Avrupa'daki büyük pazarlardaki reklam çalışmaları sonucu dengelenmiş durumda. Realitede, Avrupa ve Amerika'daki 10 büyük ilaç üreticisinden 9'u satış kanallarını zayıflattılar ve büyük pazarlar içerisinde  büyük bir istisna olan artan harcamasıyla Japonya'ydı.

"Gelişmekte olan pazarlarda endüstri, toplantı ve organizasyonları maksimum sayıdaki sağlık personeli ile yüksek kalitede etkileşim kurmak açısından hemen benimsedi. Bu durum şirketlerin hızlı büyümesi ve çalışanlarını eğitme beklentileriyle başa çıkabilmesi açısından birebir reprezant detaylandırmasının önemini arttırıyor." (Christopher Wooden, CSD Global Reklam Başkan Vekili)




Hiç yorum yok: